
شناسنامه بازی
عنوان ویدیو گیم : Pro Evolution Soccer
2014
سبک : ورزشی - فوتبال سیمولیشن
سازنده و توسعه دهنده : کونامی
ناشر : کونامی
پلتفورم ها : PlayStation®3 , Xbox 360® , Windows PC , PSP®
PlayStation®Portable
تاریخ عرضه : بیستم سپتامبر 2013 میلادی - بیست و نهم شهریور 1392
رتبه بندی سنی : Everyone
استدیوی دیجیتال اینترتینمنت کونامی GmbH پرچم عنوان پرطرفدار PES2014 را با
شعار اینکه این سری می تواند به عنوان شروعی نوین برای این بازی جنجالی باشد به
احتزار درآورد. با موتور کاملا جدیدی که اجازه جامع ترین پیشرفتی که عنوان PES
تاکنون به خود دیده را میدهد.
تیم سازنده PES که مقر آنها در توکیوی ژاپن میباشد، مدت چهار سالی است که در
حال ساخت و توسعه روش جدیدی از طراحی شبیه ساز فوتبال هستند، و اکنون آنها
میتوانند مهر تائید بر ساخت این اثر را بر پایه موتور کمپانی بازی سازی کوجیما
پروداکشن موسوم به فاکس انجین (موتور روباه) بزنند و اکنون ما PES2014 را با هستۀ
موتور فاکس انجین را در اختیار خواهیم داشت.
تیم سازنده موتور فاکس انجین را بر اساس عنوان فوتبالی تعمیم داده و سازگار
کرده اند و اکنون موتور پیشرفته فاکس انجین در خدمت PES2014 میباشد.
عناصر کلیدی برای واقع گرایی: بر اساس شش
عنصر کلیدی استاندارد که به عنوان شالوده کار در نظر گرفته شده سیستم جدید ساخت
بازی PES2014 از هر بعد کاملا بازسازی شده میباشد. و این بدین معناست که در سیستم
جدید عناصر اصلی بازی از قید بسیاری از محدودیت هایی که در نسخ قبلی به چشم میخورد
رها شده و شکل جدیدی به خود گرفتهاند. و این باعث شده تیم سازنده بازی انعطاف و
قدرت عمل بالایی در زمینه ایجاد یک جو نزدیک به فوتبال واقعی را داشته باشند. به
گونهای که هیجان و خلاقیت بالا در بطن بازی تزریق شود.
در حقیقت قالب اصلی حرکتی این سیستم جدید بر مبنای ثبات
تغییر مکان های هوشمندانه بازیکنان در زمین میباشد که در واقع بر اساس سیستم های
نوینی می باشد که امروزه در فوتبال مدرن انجام میپذیرد. مبنای اصلی هویت بازی بر
اساس این می باشد که در نگاه یک بیننده فوتبال بازی همچون روندی باشد که در دنیای
واقعی فوتبال شاهد آن هستیم و این همان راهیست که برای ایجاد یک شاهکار باید پیموده
شود.
کار بر روی عناصر زیرساختی: سازندگان PES تلاش بسیاری برای
اصلاح عناصر زیر ساختی داخل بازی می کنند تا شکل کلی بازی بر اساس استاندارد های
فوتبال واقعی باشد. از طرفی همین عناصر زیرساختی تاثیر بسازئی در خلق انیمیشن ها و
جلوههای بصری دارد. بهبود سیستم هوش مصنوعی که موثر در بهبود نمای کلی بازی دارد
از جمله عناصر پایهای میباشد که در نسخه جدید به صورت موشکافانه به آن پرداخته
شده با چنین عواملی سیستم هوشمندانه ای برای القای روح واقعی در بطن بازیکنان شبیه
سازی شده دمیده میشود و در بازی ستاره های فوتبال خصوصیات فردی را از خود بروز
میدهند که اصلی ترین جزء سیستم پرسنالیتی میباشد
شش اصل مرکزی که ترکیب اصلی PES2014 را در قالب شبیه ساز
فوتبال محک میزند که همگی در راستای مسائلی است که نمایانگر درک بازیکنان از
فوتبال می باشد که به عنوان مثال می توان به ویژگیهای جالبی مانند نحوه کیفی
دریافت توپ پاس دادن پا به توپ شدن فیزیک کلی بازی و جالبتر از همه حس بازیکن در
روز مسابقه که شما میتوانید تفاوت را در نحوه عملکرد یک بازیکن را در مسابقات
مختلف ببینید (توضیحات اضافه مترجم: مثلا در یک بازی اینیستا تحت تاثیر مسائل پیش
آماده در بازی قبلی افت میکنه یا روحیه پیدا میکنه) و اساس همه این ویژگی ها را
می توان در همین شش عنصر جستجو کرد.

عنصر یک - فناوری صحیح توپ: برای
اولین بار در راستای ساخت شبیه ساز فوتبال PES 2014 تمرکز خود را بر روی نحوه
عملکرد توپ گماشته است که توپ در حقیقت چه رفتاری می تواند در اثر کنش ها از خود
بروز دهد. چگونگی حرکت توپ، چگونگی استفاده بازیکنان از آن، دریافت اول و نحوه
کنترل یک بازیکن بر روی توپ که تاثیر آن بر روی جایگیری سریع بازیکنان و ایجاد
فاصله منطقی سایر بازیکنان از بازیکنی که توپ را دریافت اول نموده میباشد. و در
همین راستا مدافعین در بازی نه فقط توانایی خواندن دست پاس دهنده را می توانند
داشته باشند بلکه می توانند در لحظه پاس شدن توپ تصمیمی برای نحوه کنترل و انقطاع
آن می گیرند و هدف بلاک کردن صرف توپ پاس شده نیست. یکی از مهمترین ویژگی های که
بواسطه فناوری صحیح توپ ایجاد شده این است که بازیکنان در کنترل توپ های هوایی بر
اساس فیزیک بدنشان عکس العمل نشان می دهند من باب مثال نحوه استوپ سینه یک بازیکن
قد کوتاه انیمیشنی متفاوت با استوپ سینه یک بازیکن قد بلند خواهد داشت و احتمالا
بازیکن قد کوتاه مجبور باشد کمی بالا تر هم بپرد تا توپ را کنترل کند یا در پاس های
تک ضرب هوایی تفاوت عملکرد وجود خواهد داشت. شاید سوال این باشد که چنین ویژگی در
عناوین قبلی نیز به چشم میخورد جواب این است که در سیستم جدید این نوع رفتارهای
هوشمندانه پیش زمینه یک حرکت خاص از قبیل استوپ سینه ای است که باعث یک دریبل زدن
یا قرار دادن توپ در بهترین موقعیت ممکن میباشد (توضیحات اضافه مترجم: در واقع اگه
کسی توی یوتیوب استوپ سینه های زیدان رو دیده باشه یک سری دریافت اول هایی داشت که
صرفا با هدف کنترل صرف نبود بیشتر دریافت اول های زیدان پیش زمینه یک حرکت دریبلینگ
بود که پشت بند اون دریافت اول اجرا میشد) شاید پس از عرضه بازی همگان بدانند که
چرا تمرکز بر روی فناوری توپ صحیح
بیش از سایر عناصر بوده چرا که تاثیر زیادی بر روی گیم پلی
کلی بازی دارد در واقع در ضد حمله ها پاس های مثلثی و حرکات بدون توپ بازیکنان
آزادی بازیکنان در رفتارهای هوشمندانه متاثر از این فناوری میباشد. نتیجه همه این
ها چیزیست که PES باز مدت هاست به دنبال آن است:
آزادی حرکت در 360 درجه، استفاده هوشمندانه از هر دوپا در
مواقع لازم برای کنترل توپ حرکات کنترل ظریف بر روی توپ و شیلد کردن توپ در مصاف
های تک به تک با سایر بازیکنان استفاده استادانه از پای غیر تخصصی و پیاده سازی
شیوه حسی برای کنترل دقیق توپ.

عنصر دو - سیستم ثبات انیمیشن حرکتی
(Motion Animation Stability System - M.A.S.S): درگیری فیزیکی بین بازیکنان یک بخش
حیاتی در هر مسابقه میباشد عنصر مَس (در طول ترجمه به جای عبارت سیستم ثبات
انیمیشن حرکتی که دومین عنصر اصلی بازی میباشد از واژه اختصاری مَس استفاده خواهد
شد.) میزان باگ های موجود در انیمیشن های تصادف را که بواسطه آنها بصورت ناخوشایندی
دست و بدن بازیکنان در هم فرو می رود به حداقل میزان خود میرسد. بعلاوه بهبودهای
دیگری نیز بواسطه این فناوری جدید اضافه گردیده که بازیکنان در موقع تصادم و تکل
شدن یا به زمین افتادن در اثر ضربه یا تکل در جهت منطقی و واقع گرایانه پرتاب
میشوند یا بر حسب قدرت بدنی و فیزیک بدنیشان رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهند
به طوری که بازیکنان تنومند به سختی به زمین میافتند یا برخوردهای ظریف دیگر منجر
به زمین خوردن یا برهم زدگی شدید تعادل نمی شود و تکان های پس از برخورد کاملا
بستگی به شدت ضربه وارده خواهد داشت. و همینطور بر اساس همین فناوری شاهد صحنه های
خواهیم بود که بازیکنان با بدن امکان سد راه و بلاک خواهند کرد.
همچنین در همین راستا سیستم تکل زنی بهبودهای فراوانی به
خود خواهد دید و از جمله نتایج تلاش های ثمربخش PES2014 در واقعی سازی بازی
میباشد. درگیری بازیکنان در صحنه های نبرد برای تصاحب توپ در صحنه های چالشی برای
توپ هایی که احتمال تصاحب برای دو بازیکن پنجاه پنجاه می باشد شکل و شمایلی کاملا
واقعی و منطقی به خود خواهد گرفت. ترکیب تعاملی بین دو عنصر تکنولوژی توپ صحیح و
مَس در موقعیت های تک به تک و جدالهای فردی بین بازیکنان کلیدی در هر بازی تاثیر
خود را نشان خواهد داد بنابراین تاکید خاصی در نسخه جدید بازی بر روی این نوع
جدالها شده است. مدافعین فشارهای بیشتری بر روی مهاجمان اعمال خواهند کرد و در
مواقع خاص پوشش های دفاعی لازم را برای جلوگیری از عملیات بازی سازی حریف بعمل
خواهند آورد. و به صورت متقابل مهاجمین نیز در این چالش ها تلاش بیشتری برای پیشی
گرفتن از مدافعان حریف خواهند کرد . و در مواقعی که نیاز به حفظ توپ و موقعیت
دارند. با حرکات بدن، پاس های هوشمندانه و شوت زدن یا دریبلینگ در فضاهای مساعد در
مقابل چالش های مدافعان عکس العمل نشان خواهند داد و مجموع این ارکان منتج به یک
بازی شگفت انگیز و پر هیجان در زمین میشود.
عنصر سه - قلب: توصیف جذابیت بیحد و حصر
فوتبال بسیار دشوار است. یعنی اصلا یک رکن تکنیکی نیست و باید به صورت حسی درک شود.
حالا دیگر تیم میهمان در ورزشگاه حریف متحمل فشار روحی خواهند بود یار دوازدهم تیم
میزبان تماشاگران پرشور روی نیمکت های ورزشگاه هستند که تیم محبوبشان را تشویق و
باعث ضعف روحی تیم حریف میشوند پس قلبی تپنده در بطن بازی PES2014 شروع به تپیدن
کرده.
تمامی بازیکنان از ویژگیهای ذهنی خاصی برخوردار خواهند شد.
یعنی اگر شروع بدی داشته باشند و در طول مسابقه بازده بد و ضعیفی داشته باشند به
همان میزان دچار عدم تعادل روحی بواسطه همین افت کیفی خواهند شد. البته این تمام
ماجرا نیست همین بازیکن در طول بازی توسط هم تیمی ها ساپورت روحی میشود و حتی به
صورت مشابه با یک حرکت فردی یک بازیکن در میدان کپسول روحیه در بدن تمام بازیکنان
تزریق میشود. دیگ داغ ورزشگاه با شعله آتشین هواداران تیم به نقطه جوش خواهد رسید
و روحیه تیمی از سکوها به اعضای داخل زمین منتقل میشود. سیستم جدید جلوه های سمعی
که با سیستم هوش مصنوعی تلفیق میشود در روز مسابقه اتمسفری پرهیجان ایجاد خواهد
کرد.

تماشاگران حاضر در ورزشگاه آلیانز آرنا پرچم بایرن را به
تصویر کشیدهاند
عنصر جهار - PES ID: این ویژگی که در نسخه
2013 انقلاب بزرگی در زمینه تشخیص بازیکن از روی نحوه حرکت او استیل منحصربفردش
داشت در نسخه جدید تعمیم یافته و میزان بازیکنان و ستارگانی که دارای استیل خاص و
حرکات منحصربفرد هستند افزایش یافته با این ویژگی شاید در مسابقات تیم های بزرگ
مانند ال کلاسیکو دیگر نیازی به گفتن نام بازیکنان توسط گزارشگر نباشد چون اکثر
بازیکنان را تماشاگر صحنه ها می تواند از روی استایل خاص بازیکن تشخیص دهد. در نسخه
2013 چیزی حدود 50 مورد از PES ID به بازیکنان اختصاص داده شده بود که در نسخه 2014
این عدد به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
عنصر پنج - بازی تیمی: این عنصر نیز از
جمله عناصر بهبود یافته نسخههای قبلی است. طبق نوآوری های نسخه 2014 بازی ترکیبی
شکل جدیدی از خود را به نمایش خواهد گذاشت. بنابراین پلیر میتواند در قسمتهای
مختلفی از زمین تعریفی از یک سری تاکتیک های تیمی برای بازی تعریف کند که مثلا در
دفاع یا میانه زمین تحت شرایط خاص بوجود آمده بازیکنان بر طبق برنامه از پیش تعیین
شده عمل کنند. این تعاریف میتوانند یک سری حرکتهای بدون توپ توسط بازیکنان در جهت
های خاص مستقیم، مایل و ... باشند که همگی توسط پلیر تعیین و در زمان و مکان خاص با
اراده پلیر شکل میپذیرد.

عنصر شش - هسته: سازندگان
PES نکات کلیدی و ظریف بیشماری از طرفداران و کارشناسان اهل فوتبال را برگرفته و
در بطن بازی تزریق کردهاند بسیاری از نکات پایهای که شاید پیشتر در قالب شبیه ساز
فوتبال شاهد آنها نبودیم در طیف گستردهای اکنون در روح کلی بازی قابل مشاهده
میباشد. بصورت بصری شاهد تغییرات زیادی من جمله بهبودهایی در تیزهوشی رفتاری
بازیکنان، چروک و موج در پیراهن، تغییر شکل و جابجایی اجزای صورت در اثر اخو یا
خوشحالی بازیکن. تغییرات در ورود بازیکنان از رختکن به داخل زمین و شکل جدیدی از
نحوه تشویق هواداران که شامل به احتزاز درآوردن پرچم یا لوگوی تیم یا باشگاه
محبوبشان و تغییرات در هنگام کاتسانس ها از جمله تغییراتی اساسی هستند که در انتظار
هسته کلی بازی هستند.
ضربات آزاد و پنالتی شوت ها بطور اساسی تغییر
خواهند یافت. و حرکات فریبنده بازیکنان در حین ضربات آزاد پرش از روی توپ با
انیمیشن های جدید نمایان میشوند. و همچنین تغییر مکان و جایگیری دروازبان نیز در
این صحنهها به عهده پلیر خواهد بود.
شکل کلی پنالتی نیز تغییر یافته (توضیحات اضافی
مترجم: اگه فیفا بازی کردید بدونید یه چیزی مثل اون شده) حالا دیگر نشانه گیری نقاط
مختلف طور دروازه به عهده بازیکن میباشد و صرفاً با گرفتن دکمه جهت توپ به یک سمت
تضمینی برای داخل چهارچوب بودن توپ نمیباشد. و در حالیکه پلیر کنترل دروازبان را
در اختیار دارد میتواند قبل از شوت جابجایی لازم را انجام دهد.

همانگونه که در ماه های اخیر هم به آن اشاره شده
بود سری PES موفق به کسب اجازه ساخت لیگ قهرمانان آسیا موسوم به AFC Champions
League شده است و بنابراین تیمهای حاضر در این تورنومنت با اجازه رسمی از سوی
کنفدراسیون آسیا گرفته شده. به زودی اخبار تورنومنتهای موجود (لایسنس شده یا غیر
لایسنس) منتشر خواهد شد.
جزئیات آنلاین پلی
طبق مصاحبه ها و فکت شیت های رسمی منتشر شده از سوی
کونامی هنوز سازندگان تمایلی برای ارائه جزئیات دقیقی در زمینه آنلاین بازی ندارند
و طبق گفته ها متعاقباً اخبار کلی و جزئیات در مورد تغییرات موجود در بخش آنلاین به
استحضار علاقمندان خواهد رسید.
آقای کی ماتسودا یکی از سازندگان اصلی بازی در مورد
نسخه جدید بازی این چنین گفت:
" خیلی سخته که در مورد یک عنوان مثل PES که سالانه
ارائه میشه خارج از حیطه ساخت قالب کلی اون فکر کنی ساده نیست وقتی به این فکر
میکنی که امسال میخوای یک نسخه جدید ارائه بدی در حالیکه میدونی نباید به طور
کامل مشابه قبلی باشه همیشه این یه دغدغه برای سازندگان بوده و هست اما خوشبختانه
امسال با تغییر اساسی در موتور بازی و با کمک فاکس انجین و تغییرات در هسته کلی کمی
این فشار بر روی ما کاهش پیدا کرد. یه جورایی همه با یک آزادی خاصی بر روی نسخه
جدید مانور دادن. خوشبختانه به عقیده من تا حدود زیادی ما خواهیم تونست با ارائه
بازی جدید در قالب جدید لحظات نوینی از تجربه PES بازی کردن رو به طرفدارانمون
ارائه بدیم. گپمر ها از لحظهای که دسته بازی رو به دست خواهند گرفت لحظات نفس گیری
رو تجربه خواهند کرد و با دیدن بهبودهای کیفی موجود در بازی مطمئناً شگفت زده
میشن. البته باید تاکید کنم تمامی عناصری که ما قولش رو دادیم بر اساس پیشرفت 70
درصدی هست و در واقع 30 درصد باقی مونده اون چیزی هست که ما در برنامه اهدافمون
اونهارو گنجوندیم. هدف اصلی ما امسال فکر کردن به فروش بالای این عنوان نیست. ذهنیت
ما اینه که امسال وقتی طرفداران همیشه وفادار ما وقتی بازی رو خریدن و نشستن پای
بازی کردنش قلباً خوشحال باشن و حس خوبی از اینکه این بازی رو خریدن پیدا کنن. و یک
نکته مهم هم که باید عارض بشم اینه که همین موتوری که ما به کمکش بازی PES 2014 رو
ساختیم مربوط به نسل حال حاضر هست. ولی همین فاکس انجین سفارشی که ما در اختیار PES
داریم قابلیت ایجاد کیفیت نسل آینده رو خواهد داشت و ما از سالهای آتی توسط همین
موتور اقدام به ساخت بازی برای کنسولهای نسل بعد خواهیم کرد"
ترجمه و تالیف: آرمین Spaniuly
20 خرداد 1392
منبع:
http://uk.games.konami-europe.com/news.do?idNews=713
دانلود تیزر بازی فوتبال حرفه ای – Pes 2014

تیزر بازی
فوتبال حرفه ای 2014
Pes
2014
تیزر بازی فوق العاده فوتبال حرفه ای – Pes 2014 توسط شرکت Konami به تازگی
منتشر شده است. بنابر شنیده ها قرار است تحولات جدید و بزرگی در ورژن جدید بازی pes
رخ دهد که باید منتظر ماند و دید …
شما همینک می توانید این تیزر را از سایت عصر دانلود دریافت کنید .
فرمت : mkv
حجم : 5 مگابایت
دانلود : لینک مستقیم | لینک کمکی
رمز : www.asrdownload.com
منبع : عصر دانلود
